El conveni de Telefónica, 20 anys d’una estafa a la ciutat i a la Prosperitat
L’any 2005 l’Ajuntament socialista, amb Joan Clos d’alcalde, va firmar un conveni amb Telefónica per “compensar” a la ciutat per permetre que la tecnològica fes un pelotazo urbanístic consistent en requalificar la seva antiga seu de l’avinguda Roma de zona industrial a zona residencial.
Telefónica va fer un negoci rodó que li va permetre traslladar la nova seu al 22@.
A canvi, l’empresa es comprometia a cedir diversos edificis que tenia a nou barris de la ciutat, entre els quals el del carrer Boada de la Prosperitat, perquè aquests poguessin convertir-se equipaments.
Ni l’empresa ha complert el compromís ni cap Ajuntament se l’ha fet complir en 20 anys, per la qual cosa es converteix en còmplice d’aquesta estafa.
A la Prosperitat no oblidem i no callem. El barri continua necessitant equipaments socials, sanitaris, habitacionals. L’Ajuntament ha de reclamar l’edifici de Telefónica de Boada per instal·lar-hi serveis públics o millorar els existents.
Si voleu entendre millor la dimensió de l’estafa i quins són els barris perjudicats, llegiu aquest article del periodista Marc Font al número 139 de la revista Carrer (pàgines 2 a 4).